ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
'Ασκηση για τη Δομή και τους Τρόπους
Ανάπτυξης Παραγράφου
☼ Να βρεθούν τα δομικά μέρη
(θεματική περίοδος, λεπτομέρειες, κατακλείδα) και ο τρόπος-μέθοδος ανάπτυξης
(παραδείγματα, αιτιολόγηση, διαίρεση, σύγκριση/αντίθεση, ορισμός, αναλογία,
αίτιο/αποτέλεσμα, συνδυασμός μεθόδων) των παρακάτω παραγράφων :
1η παράγραφος
Οι μαθησιακές
δυσκολίες αποτελούν μια αναπτυξιακή διαταραχή η οποία παρουσιάζει τη μεγαλύτερη
συχνότητα στα σχολικά χρόνια. Εκδηλώνεται ως «ειδική» δυσκολία στην ανάγνωση,
στη γραφή, στην ορθογραφία και στα μαθηματικά και, ανάλογα με τον ορισμό και
την προσέγγιση που υιοθετείται, τα ποσοστά της κυμαίνονται σε 15%-30% του
μαθητικού πληθυσμού (Kaplan, Sadock,1985). Οι πρώτες ενδείξεις της διαταραχής
εκδηλώνονται από την προσχολική ήδη ηλικία είτε με τη μορφή
οπτικοαντιληπτικών διαταραχών είτε με τη μορφή διαταραχών του λόγου. Ο όρος
χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ για να περιγράψει τις ειδικές δυσκολίες μάθησης ενώ
στη Βρετανία υπεργενικευμένα για να περιγράψει κάθε είδους πρόβλημα μάθησης,
επίδοσης και συμπεριφοράς. Από τους παιδαγωγούς χρησιμοποιείται για κάθε μορφή
σχολικής υποεπίδοσης, ενώ από τους γιατρούς για κάθε αναπτυξιακή διαταραχή.
………………………………………………………………………………………………………………
2η παράγραφος
Ένα πρόβλημα λόγου μπορεί να δημιουργήσει συναισθηματικές δυσκολίες.Η ομαλή ανάπτυξη ενός παιδιού εκπορεύεται από την αρμονική συνεργασία και αλληλεπίδραση συγκεκριμένων αναπτυξιακών παραμέτρων όπως η φυσική, σωματική του ανάπτυξη, η ανάπτυξη της νοημοσύνης και τέλος η κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη. Όταν σε κάποια από τις παραμέτρους αυτές διαπιστώνεται πρόβλημα, όλη η ανάπτυξη διαταράσσεται! Ο λόγος, ως μία παράμετρος της ανάπτυξης ενός παιδιού συνδέεται στενά και με τις υπόλοιπες αναπτυξιακές παραμέτρους. Όντας το μέσον με το οποίο το παιδί επικοινωνεί με το έμψυχο περιβάλλον του, επηρεάζει την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στην ψυχική υγεία του παιδιού. Μία δυσκολία στο λόγο εύκολα διακρίνεται και επηρεάζει σημαντικά (ειδικά στα πρώιμα στάδια ανάπτυξης) τις σχέσεις του παιδιού με τους συνομηλίκους του.
2η παράγραφος
Ένα πρόβλημα λόγου μπορεί να δημιουργήσει συναισθηματικές δυσκολίες.Η ομαλή ανάπτυξη ενός παιδιού εκπορεύεται από την αρμονική συνεργασία και αλληλεπίδραση συγκεκριμένων αναπτυξιακών παραμέτρων όπως η φυσική, σωματική του ανάπτυξη, η ανάπτυξη της νοημοσύνης και τέλος η κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη. Όταν σε κάποια από τις παραμέτρους αυτές διαπιστώνεται πρόβλημα, όλη η ανάπτυξη διαταράσσεται! Ο λόγος, ως μία παράμετρος της ανάπτυξης ενός παιδιού συνδέεται στενά και με τις υπόλοιπες αναπτυξιακές παραμέτρους. Όντας το μέσον με το οποίο το παιδί επικοινωνεί με το έμψυχο περιβάλλον του, επηρεάζει την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στην ψυχική υγεία του παιδιού. Μία δυσκολία στο λόγο εύκολα διακρίνεται και επηρεάζει σημαντικά (ειδικά στα πρώιμα στάδια ανάπτυξης) τις σχέσεις του παιδιού με τους συνομηλίκους του.
…………………………………………………………………………………………………………………
3η παράγραφος
Υπάρχουν πράγματα τα
οποία μπορεί να κάνει κανείς για να βοηθήσει την αύξηση της συναισθηματικής
νοημοσύνης στις μικρές ηλικίες. Ειδικότερα, ο γονέας θα πρέπει να εκμεταλλεύεται κάθε ευκαιρία που προκύπτει
και να δίνει την δυνατότητα στο παιδί να εκφράζει αυτό που νιώθει και να το
κατονομάζει ως ένα συναίσθημα. Σημαντικό, ωστόσο, για τον γονέα είναι να μην
παρανοεί και παρερμηνεύει τα μηνύματα που παίρνει από το παιδί του, καθώς
υπάρχει ο κίνδυνος της ματαίωσης και της απογοήτευσης από την πλευρά του
παιδιού, όπως και να το ακούει προσεχτικά δημιουργώντας ένα κλίμα οικειότητας
με αυτό. Βοηθητική είναι και η εκμάθηση τεχνικών επίλυσης προβλημάτων, για
παράδειγμα: «Tι μπορώ να κάνω για αυτό που μου συμβαίνει; Ποιες είναι οι
πιθανές λύσεις;». Επίσης, σημαντικό είναι για τα παιδιά να μαθαίνουν από τα
λάθη τους και να μην κρίνονται αρνητικά για την προσπάθειά τους. Το λάθος θα
μπορούσε να είναι μία όμορφη ευκαιρία να συζητήσουμε με το παιδί και να το
βοηθήσουμε να κατανοήσει το δίδαγμα που προκύπτει από αυτό όπως και να το
ενισχύσουμε και να το επιβραβεύσουμε για μία τυχόν μη επιτυχημένη προσπάθεια.
Τέλος, η συζήτηση του γονέα με κάποιο παιδοψυχολόγο και η συμμετοχή του παιδιού
σε κάποιο ομαδικό πρόγραμμα συναισθηματικής νοημοσύνης θα μπορούσε να προσφέρει
στο παιδί επιπλέον αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω τις χρήσης
επιστημονικών τεχνικών από τον ειδικό όπως και μέσω της συναναστροφής του με τα
υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.
……………………………………………………………………………………………………………………..
4η παράγραφος
4η παράγραφος
Ο Ντόναλντ Ντακ και
ο Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι φανταστικοί χαρακτήρες της Ντίσνεϋ. Ο Ντόναλντ Ντακ είναι ένα παπί που
λατρεύει τη δράση, είναι έξυπνος, πονηρός και οξύθυμος και κατά καιρούς
τεμπέλης. Ζει μαζί με τα 3 ανίψια του (Χιούη, Λιούη, Ντιούη) στην Λιμνούπολη. Στην
ίδια πόλη μένουν και άλλοι χαρακτήρες όπως ο Σκρουτζ Μακ Ντακ (ο
τσιγκούνης θείος του), ο Φέθρυ (ξάδερφος του Ντόναλντ και μεγάλος γκαφατζής),
ο Γκαστόνε (ο
τυχερός του ξάδερφος που είναι και αντίζηλός του) και η μεγάλη αγάπη του,
η Νταίζυ Ντακ. Επίσης, στην ίδια πόλη μένει ο εφευρέτης Κύρος Γρανάζης,
καθώς και μία πληθώρα άλλων χαρακτήρων που πλαισιώνουν πολύ όμορφα το Duck Universe. Τις νύχτες ο Ντόναλντ φοράει την
μάσκα του και μάχεται ενάντια σε εγκληματίες ως υπερήρωας με το όνομα Φάντομ
Ντακ, και σώζει την πόλη από το κακό. Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, ή Θείος
Σκρουτζ σε αντίθεση με τα περισσότερα παπιά-ήρωες της εταιρίας δεν
δημιουργήθηκε στο χώρο των κινουμένων σχεδίων αλλά στα περιοδικά κόμικς. Έκανε την πρώτη
του εμφάνιση το 1947 δια χειρός του μεγάλου
σχεδιαστή Καρλ Μπαρκς στην
ιστορία Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας . Τα κύρια χαρακτηριστικά
του Σκρουτζ είναι τα απίστευτα πλούτη του (είναι μακράν το πιο πλούσιο άτομο
στον κόσμο της Ντίσνεϊ αλλά
και ίσως σε όλο τον κόσμο της φαντασίας - μυθοπλασίας) αλλά και η απύθμενη
τσιγκουνιά του. Το όνομα Σκρουτζ είναι
βασισμένο στον Εμπενίζερ Σκρουτζ, τον βασικό πρωταγωνιστή του
μυθιστορήματος Χριστουγεννιάτικη
ιστορία του Καρόλου Ντίκενς.
……………………………………………………………………………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου