"Θ’ ανακαλύψετε ότι κανείς ποτέ δεν έχει ως αποδέκτη τον εαυτό μας, κάθε προσφορά είναι αυτοπροσφορά, κάθε αγάπη είναι αγάπη του εαυτού μας" Φρίντριχ Νίτσε
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013
"Η χρήση στερεοτύπων φύλου στη διαφήμιση" ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Eva-Britt Svensson: "Πρέπει να καταστεί αδύνατη η χρήση
στερεοτύπων φύλου στη διαφήμιση"
Svensson: " Tα στερεότυπα φύλου επηρεάζουν τις επιλογές
εκπαίδευσης των νέων"
Συχνά
βλέπουμε στην τηλεόραση γυναίκες που καθαρίζουν την κουζίνα και άνδρες που
οδηγούν εντυπωσιακά αυτοκίνητα. Μπορεί η διαφήμιση να υπονομεύσει την ισότητα
μεταξύ ανδρών και γυναικών; Η έκθεση της Σουηδέζας Eva-Britt Svensson -που θα
συζητηθεί σήμερα το βράδυ από την Ολομέλεια- θέλει να εξαλείψει τα στερεότυπα,
δημιουργώντας όργανα παρακολούθησης της κατάστασης και έναν κώδικα δεοντολογίας
για τη διαφήμιση. Η "Πρώτη Σελίδα" μίλησε με την εισηγήτρια της έκθεσης.
Σύμφωνα με
την έκθεση της Σουηδέζας Eva-Britt
Svensson
(Συνομοσπονδιακή Ομάδα της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς/Αριστερά των Πρασίνων
των Βορείων Χωρών), "τα στερεότυπα φύλου στη διαφήμιση περιορίζουν τις
γυναίκες, τους άνδρες, τα κορίτσια και τα αγόρια σε προκαθορισμένους και
τεχνητούς ρόλους, οι οποίοι είναι συχνά υποτιμητικοί, ταπεινωτικοί και
υποβαθμιστικοί για αμφότερα τα φύλα". Η "Πρώτη Σελίδα" μίλησε με
την εισηγήτρια της έκθεσης.
Κα Svensson, πόσο ισχυρή είναι η επίδραση της διαφήμισης
και του μάρκετινγκ στην ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών;
Τα
στερεότυπα φύλου στη διαφήμιση είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν
κατά πολύ τις προσπάθειες διασφάλισης πραγματικής ισότητας των φύλων στην
κοινωνία. Η επιρροή αυτή εντείνεται από το γεγονός ότι πολλά άτομα δεν
γνωρίζουν καν τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται από τις εικόνες από τις
οποίες περιβάλλονται. Η διαφήμιση είναι σήμερα παντού: στο σπίτι, σε δημόσιους
χώρους, εφημερίδες, περιοδικά, στην τηλεόραση, κλπ.
Η χρήση
στερεοτύπων για την απεικόνιση γυναικών και ανδρών μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα
να είναι πλέον δύσκολο να δει κανείς τις γυναίκες και τους άνδρες σε περιβάλλον
και ρόλους διαφορετικούς από τους παραδοσιακούς.
Παράλληλα,
τα στερεότυπα φύλου επηρεάζουν και τις επιλογές εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας
των νέων κοριτσιών και αγοριών.
Τι μπορούν να κάνουν τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Ένωση
προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση;
Μπορούν
να έχουν γνώση των στερεοτύπων φύλου και να τα λαμβάνουν υπόψη τους. Μπορούν
επίσης να διασφαλίσουν την ύπαρξη ενός οργάνου, στο οποίο θα μπορεί το κοινό να
καταγγείλει στερεότυπα φύλου στους τομείς του μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Το
μελλοντικό Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων θα μπορεί επίσης να
διεξάγει έρευνα προκειμένου να εντοπίζει στερεότυπα φύλου.
Η
ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και του κοινού σχετικά με την επίδραση της
διαφήμισης είναι πολύ σημαντική. Σήμερα, για παράδειγμα, δεν είναι δυνατό να
προβάλλονται διαφημίσεις που οδηγούν σε αύξηση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Η διαφήμιση διαφόρων προϊόντων πρέπει να επιδεικνύει υπευθυνότητα προς το
περιβάλλον και να συμβάλλει στην πρόληψη της αλλαγής του κλίματος. Επομένως, σκοπός
της έκθεσής μου είναι να καταστεί αδύνατη η χρήση στερεοτύπων φύλου στη
διαφήμιση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου